افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پایان سرقت‌های عجیب از طلافروشان مشهدی |شکایت ۷ زرگر از یک زباله گرد

  • کد خبر: ۲۳۴۳۰۷
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
پایان سرقت‌های عجیب از طلافروشان مشهدی |شکایت ۷ زرگر از یک زباله گرد
هم‌زمان با بالارفتن کرکره بود که تازه چشم زرگر به جای خالی سر در مغازه‌اش افتاد. سردری که تابلو گران‌قیمتی در آن نصب شده بود، اما تنها تکه‌های کوچکی از آن باقی مانده بود.

سعید جلائیان | شهرآرانیوز؛ وقتی مثل هر روز صبح، برای یک روز کاری جدید به طلافروشی‌اش رفت، همه چیز عادی بود. پس از بازکردن قفل‌های کرکره، ایستاد و برای بالادادن کرکره آهنین مغازه‌اش، دکمه کنترلی را فشار داد. هم‌زمان با بالارفتن کرکره بود که تازه چشم زرگر به جای خالی سر در مغازه‌اش افتاد. سردری که تابلو گران‌قیمتی در آن نصب شده بود، اما تنها تکه‌های کوچکی از آن باقی مانده بود.

صاحب طلافروشی، تخریب و سرقت تابلو مغازه‌اش را به پلیس اطلاع داد. گزارشی که مأموران با حضور در محل، تحقیقات خود را آغاز کردند و هم‌زمان گزارش‌های مشابه دیگری مبنی بر تخریب و سرقت تابلو‌های طلافروشی‌ها در منطقه احمد‌آباد به دست آنها رسید. دزدی‌هایی که هم‌زمانی آنها با اتمام حاشیه‌های مالیاتی و بازگشایی دوباره طلافروشی‌ها باعث شده بود شایعاتی در بین طلافروشی‌ها رواج پیدا کند.

با گزارش‌های سریالی سرقت تابلو‌های طلافروشان مشهد، پلیس بدون توجه به شایعات، تحقیقاتش را آغاز کرد. بررسی دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد، بین ساعت سه تا چهار بامداد، مردی میان‌سال و با چهره‌ای ژولیده، برای لحظاتی برابر دوربین طلافروشی‌ها ظاهر می‌شود و در عرض چند دقیقه با تخریب بخش‌هایی از تابلو‌های گران‌قیمت زرگری‌ها، آنها را پایین آورده و متواری می‌شد.

راسته بازار شایعات

هم‌زمان با تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری این شخص، خبر سرقت تابلو‌های طلافروشان در احمدآباد، باعث شد بسیاری از کسبه چفت و بست تابلو‌های خود را محکم‌تر از پیش کنند و هم‌زمان شایعات مختلفی در این منطقه پخش شد. برخی افراد با وجود اطلاع‌نداشتن از چگونگی این سرقت‌ها، کوشیدند سرقت سردر چند مغازه را به مسئله اعتراضات چندی پیش طلافروشان مرتبط کنند. عده‌ای دیگر نیز پا را فراتر گذاشته و آن را پیام هشدار می‌دانستند.

با چهره‌زنی متهم، وظیفه شناسایی و دستگیری عامل این سرقت‌ها به مأموران دایره تجسس کلانتری احمدآباد سپرده شد. تیم تجسس این کلانتری با بررسی جغرافیا و زمان انجام این سرقت‌ها، ضمن ترسیم یک برنامه مشخص گشت‌های هدفمندی را آغاز کرد. گشت‌هایی که پس از سرقت هفتمین تابلو از یک زرگری افزایش یافت.

تحقیقات مأموران ادامه داشت تا اینکه حوالی ساعت سه بامداد، چند روز پیش یکی از گشت‌های پیشگیری انتظامی به یک زباله‌گرد مشکوک شدند. مأموران با زیرنظر گرفتن این فرد، او را درست وقتی کارش را برای سرقت از تابلو مسی یک مغازه طلافروشی آغاز کرده بود، به دام انداختند. مأموران این فرد را محاصره و دستگیر کردند.

متهم، زباله‌گرد بود

متهمی که مأموران دستگیر کرده بودند، فردی پنجاه ساله بود و آثار اعتیاد شدید به موادمخدر در ظاهرش مشهود بود. مأموران پس از انتقال او به مقر انتظامی، چهره‌اش را با تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌ها مقایسه کردند. چهره‌ای که با هفت دوربین طلافروشی تطابق داشت و برای متهم نیز راهی به‌جز اعتراف باقی نگذاشت.

متهم که از انجام این سرقت‌ها پول زیادی به دست نیاورده بود، پس از اینکه شنید بیش از ۴ میلیارد ریال به زرگری‌ها خسارت وارد کرده و باید جبران کند، تازه فهمید چه خسارت سنگینی به این طلافروشان وارد کرده است.

او در ادامه لب به اعتراف گشود و با معرفی مال‌خری که تابلو‌های طلافروشی‌ها را به او می‌فروخت، کوشید از جرم خود کم کند. او همچنین اعتراف کرد که این سرقت‌ها را فقط برای خرج اعتیادش انجام داده و تابلو‌ها را با مبالغ خیلی کمی به مال‌خر فروخته است.

پلیس در ادامه این پرونده با هماهنگی مقام قضایی، برای دستگیری این مال‌خر به مخفیگاهش رفت و این فرد را دستگیر کرد. جایی که مأموران ضمن دستگیری متهم توانستند تعداد زیادی اموال سرقتی را از جمله قطعات تابلو‌های تخریب شده طلافروشی‌ها، یک دستگاه جوش، یک دستگاه چرخ‌سنگ و ... کشف کنند. تحقیقات در این پرونده به منظور شناسایی سایر جرائم احتمالی همچنان ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->